Alpinestars Supertech R10 - Rezultatul a peste 10 ani de studiu intens, dezvoltare și testare. Scopul gamei Alpinestars Supertech este acela de a crea cele mai avansate căști de protecție și de a îmbunătăți performanța piloților și motocicliștilor din întreaga lume. După ani de cercetare, dezvoltare și testare a căștii de curse Supertech R10 de către Departamentul de Dezvoltare a Produsului, împreună cu legenda MotoGP Andrea Dovizioso și Jorge Martin, piloții MotoGP, a venit și rezultatul. Și este absolut spectaculos!
Cu Supertech R10, accentul designului a fost asigurarea celui mai înalt nivel de performanță, mai ales când vine vorba de protecție și un nou nivel de siguranță. Casca Alpinestars Supertech R10 a fost concepută pentru a oferi amestecul perfect: ventilație excelentă, confort de neegalat și greutatea cea mai ușoară posibilă, fără a face compromisuri pe niciun alt front. Un alt element crucial, unic în designul și dezvoltarea lui Supertech R10 este aerodinamica avansată a căștii, cu nenumărate sesiuni în tunelul de vânt menite să reducă rezistența și să ofere o stabilitate aerodinamică optimă.
Construcție:
O altă caracteristică de protecție a designului carcasei exterioare este profilul bărbiei, unde zona de bază a fost sculptată special pentru a oferi o secțiune în relief. Profilul inferior este ridicat pentru a proteja clavicula (în cazul incidentelor, există posibilitatea să lovească casca în claviculă). Alpinestars S-R10 are o căptușeală mai moale EPP (polipropilenă expandată) care se extinde dincolo de carcasa căștii și este acoperită de un compus de cauciuc mai flexibil. Acest design pentru bărbie reduce șansele de leziune a claviculei, una dintre cele mai frecvente leziuni la motociclism.
Sistem de montare A-head
Sistemul A-Head permite căștii să fie reglată exact după preferințele pilotului, având capacitatea de a regla atât înălțimea, cât și unghiul la care casca se află pe cap. EPS este echipat cu sistemul de fixare A-Head, care permite o configurație ultra-specifică, care poate fi adaptată la cât de adânc se află capul călărețului în cască, precum și la cât de departe este înclinată casca înainte sau înapoi.
Aerodinamica
Dezvoltată cu simulări CFD, validate în tunelul de vânt și pe pistă, casca Alpinestars Supertech R10 este optimizată pentru performanță - rezistență redusă și stabilitate aerodinamică maximă.
Supertech R10 a fost dezvoltată în tunelul de vânt la scară largă încă de la începutul dezvoltării sale. Țintele aerodinamice pentru coeficientul de rezistență în diferite poziții ale capului, precum și stabilitatea la diferite unghiuri au fost un obiectiv principal în dezvoltarea formei căștii, mai întâi dezvoltate extensiv cu Computational Fluid Dynamics, apoi validate în tunelul de vânt la scară largă și în cele din urmă pe pistă. Rezultatul este o cască care atinge cel mai scăzut nivel de rezistență și cel mai înalt nivel de stabilitate aerodinamică la viteză mare în comparație cu orice altă cască de curse testată. Acest lucru a făcut din Supertech R10 casca preferată de echipele MotoGP, pentru performanța sa aerodinamică de top. Motocicliștii vor beneficia și de acest lucru, cu o tensiune redusă pe gât la viteză mare și niveluri scăzute de zgomot.
Casca solidă Supertech R10 vine cu spoiler aerodinamic Road. O versiune de curse, mai lungă, este disponibilă opțional. Ambele sunt echipate cu un sistem de eliberare patentat Alpinestars, cu articulații elastice, care ajută spoilerul să se desprindă de casca dacă este supus unui impact semnificativ, pentru a reduce energia potențială de rotație. Există, de asemenea, spoilere laterale, pentru a susține și mai mult stabilitatea Supertech R10 și pentru a îmbunătăți rezistența aerodinamică. În plus, viziera căștii are turbulatoare, pentru a îmbunătăți performanța aero-acustică. Drept urmare, în comparație cu performanța aerodinamică a căștii echipate cu spoilerul de drum standard, Supertech R10 în sine este deja casca aerodinamică cu cele mai bune performanțe și odată cu configurația spoilerului de curse și a spoilerelor laterale aero, împreună, au realizat o reducere a rezistenței cu încă 4,54%.
Ventilare
Casca Alpinestars Supertech R10 conține unsprezece puncte de ventilație. Când vine vorba de ventilație și respirabilitate, există 11 orificii de ventilație, fără a include orificiul pentru ochi, cu 7 prize, dintre care 3 în bărbie și 4 în partea de sus a căștii, plus 4 orificii de evacuare, cu 2 orificii laterale pe bărbie, și 2 pe partea superioară din spate a căștii. Aceste porturi de ventilație se integrează direct cu carcasa căștii cu o serie de canale de aer prin căptușeala interioară EPS. Cu Supertech R10, fluxul de aer intră prin porturi și circulă activ peste și în jurul capului pilotului printr-o serie de canale și apoi este extras din spatele căștii.
Ventilația superioară are un glisor central mare, ce canalizează aerul în jos spre vârful capului, pentru un confort mai bun. Atunci când este deschis, are orificii de ventilație pentru extragerea aerului cald de pe fruntea călărețului. Sub spoilerul din spate există două orificii pentru evacuarea eficientă a aerului cald. Orificiile de aerisire pentru bărbie sunt formate din două deschideri situate în partea din față a căștii, pe părțile laterale ale mecanismului de blocare a vizierei. Aerul care intră din acest punct este canalizat spre partea interioară a vizierei, creând un flux de aer care previne eficient aburirea. Și în plus, orificiile de ventilație ale bărbiei sunt folosite pentru a extrage aerul umed în exteriorul căștii.
Viziera
- Viziera are două caracteristici unice:
- O pârghie metalică a mecanismului de blocare, pentru a preveni detașarea nedorită a acesteia în timpul impacturilor și/sau accidentelor.
- O linie laterală coborâtă, pentru un câmp vizual maximizat, care vine la pachet cu un port ocular deja remarcabil, care oferă 220 de grade de vizibilitate laterală și 57 de grade pe verticală, pentru un confort deosebit de condus.
- Viziera se atașează de carcasă prin mecanisme cu came laterale, permițând acesteia să se rotească și să se miște, pentru a etanșa complet pe garnitura din cauciuc al căștii.În plus, viziera în sine poate fi schimbată sau îndepărtata cu ușurință datorită sistemului său de eliberare rapidă.
Alpinestars Supertech R10 este echipată cu o viziera de clasă optică 1, cu o grosime de 3 mm și acoperită cu un tratament anti-zgârieturi și anti-aburire. Aceasta este echipată cu pini interni pentru a găzdui un PINLOCK 120XLT - 100% MAX VISION. În pachet sunt incluse două viziere: una transparentă și una fumurie.
Căptușeală detașabilă
- Căptușelile sunt detașabile și lavabile și au țesături cu tratament antimicrobian.
- Crown Pad: Padul de coroană și plăcuța de gât sunt legate elastic, pentru un management sporit al impactului oblic, cu o construcție bazată pe patru panouri (față, laterale, spate), pentru o potrivire optimizată, cu grosimea adecvată a spumei.
- Top Pad: Pad superior este detașabil și reglabil pe înălțime prin sistemul de fixare A-Head.
- Tampoane pentru obraji: Tampoanele pentru obraji sunt prevăzute cu spumă și țesături premium, oferind confort și respirabilitate. Pernițele pentru obraji au, de asemenea, un sistem de extracție de urgență, permițând căptușelii laterale a obrajilor să fie îndepărtată cu ușurință de către personalul medical și în plus și un canal pentru instalarea unui sistem de hidratare în cască.
Greutate
Și, în cele din urmă, când vine vorba de greutate, casca certificată ECE / DOT / FIM Alpinestars Supertech R10 se ridică la o greutate impresionantă de 1.540 de grame pentru o dimensiune medie, oferind căștii un raport de performanță extrem de ridicat la categoria protecție vs. greutate.
Atribute cheie
Carcasa exterioară - Construcție din carbon compozit multistrat, de dispersează energia impactului.
Fiind omologată la standardele ECE 22.06, DOT și FIM, construcția carcasei căștii Alpinestars Supertech R10 utilizează o tehnologie de turnare foarte avansată, cu o combinație multi-compozit, cu un strat exterior de carbon de înaltă densitate 3K, un strat de carbon compozit unidirecțional, un strat de fibră aramidă și unul din fibră de sticlă.
- Stratul exterior de carbon de înaltă densitate 3K oferă o rezistență excelentă și o bună eficiență în disiparea energiei.
- Stratul compozit de carbon unidirecțional (UD) oferă o rezistență radială semnificativ mai mare în jurul carcasei, prevenind compresia, dar permițând deviația controlată pentru reducerea energiei de impact transmise. Iar straturile din fibra de aramid plus fibra de sticlă oferă protecție critică la penetrare.
- Această combinație stratificată de compozit este creată prin lipirea împreună cu o rășină epoxidică avansată, deja aplicată pe fibra pre-impregnată. Astfel se controlează perfect proporția ideală de rășînă față de fibre pentru a maximiza rezistența, performanța mecanică și greutatea redusă. Combinația de straturi de material asigură o gestionare îmbunătățită a energiei, precum și o deformare limitată a carcasei exterioare, făcând răspândirea energiei mai largă și mai bine absorbită de căptușeala EPS.
Construcția unică a carcasei căștii Supertech R10 are ca rezultat o protecție extrem de eficientă la impact. Cu o unitate internă de testare a căștilor în cadrul centrului de cercetare și dezvoltare de ultimă generație al Alpinestars, compania a desfășurat un program exhaustiv de cercetare a impactului. Eforturile de cercetare și dezvoltare au arătat că Supertech R10 a returnat rezultate de performanță la impact liniar și oblic, care depășesc cu mult limitele actuale ale standardului ECE 22.06 pentru căști. Pentru impacturi liniare directe, care reprezintă un impact la un unghi de 90 de grade între cască și un obiect, Alpinestars Supertech R10 depășește standardul cu o magnitudine medie de 37%. Și pentru accelerația de rotație și performanța impactului oblic, unde energia impactului provine dintr-un unghi altul decât un impact liniar de 90 de grade sau un impact drept în unghi drept, Supertech R10 depășește standardul cu 65%.
Carcasa interioară - Construcție din EPS în diferite densități.
Casca Alpinestars Supertech R10 are patru carcase interioare, la fel ca și carcasa exterioară și este disponibil în patru dimensiuni anatomice. Construcția căștii Supertech R10 este optimizată pentru a se asigura că piloții au o potrivire corectă, ceea ce nu numai că îmbunătățește confortul și reduce greutatea totală, dar, cel mai important, îmbunătățește eficacitatea căștii în caz de impact. Sub carcasa exterioară a căștii se află o căptușeală EPS multi-densitate din opt piese, cu șase densități specifice care sunt poziționate strategic în diferite zone pentru a asigura o absorbție excelentă a energiei din forțele de impact disipate peste carcasa exterioară, precum și o potrivire strânsă și confortabilă.
Căptușeala EPS, la fel ca și carcasa exterioară, are propria să dimensiune unică pentru fiecare dimensiune a căștii, adaptând și mai mult performanța și potrivirea căștii atunci când vine vorba de protecție și confort.
Managementul forței lineare și oblice
Suprafața interioară EPS este netedă, creând o zonă optimizată, cu frecare scăzută, pentru un management superior al impactului oblic. Când vine vorba de alte tipuri de testare a căștilor, cele mai bune căști sunt cele care oferă protecție împotriva forțelor de impact de rotație, precum și oblice și liniare. Pentru a ajuta la combaterea și atenuarea acelor forțe de impact rotaționale, oblice și liniare, Alpinestars a proiectat o suprafață cu frecare scăzută pe suprafața interioară a căptușelii EPS. Suprafața interioară este lustruită pentru a fi incredibil de netedă și apoi acoperită special pentru a reduce și mai mult frecarea, permițând căptușelii de confort să se miște împotriva EPS. Rezultatul este o gestionare crescută a forței de rotație și oblică și liniară, permițând capului călărețului să se miște independent în interiorul căștii sau invers, ceea ce poate reduce semnificativ cantitatea de forță transmisă capului, gâtului, creierului și coloanei vertebrale de la un impact oblic, reducând în același timp posibilitatea unei comoții cerebrale.
Recapitulând, protecția specifică la impact rotațional este asigurată de combinația dintre forma internă și stratul specific al căptușelii EPS, cuplată cu suprafața special dezvoltată din căptușeala de confort. Această tehnologie patentată reduce considerabil accelerația de rotație transmisă capului pilotului.
Căști moto | |
Culori cască | Carbon |
Tip cască | Full-face |
- Stoc: În stoc
- Model: 8200124/1902